horecava
Branchenieuws

Horecava Limited succesvol verlopen

De digitale editie van de Horecava (die dit jaar Horecava Limited heette), is maandag 1 februari goed ontvangen. Bezoekers konden van achter hun computer van de ene naar de andere 'hal' (stage) 'hoppen'. Carlijn Groen-Wijnmalen is eindverantwoordelijk voor de Horecava en zegt: "De branche een podium bieden. Daar hebben we het voor gedaan!"

horecavaDe opening van Horecava Limited was in handen van Carlijn Groen-Wijnmalen, Director Food van de Horecava, en Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland. De twee gaan er vanuit dat er volgend jaar weer een gewone beurs plaatsvindt, lieten ze tijdens de opening weten. Groen-Wijnmalen vertelde er met haar team alles aan te hebben gedaan om een mooie dag voor de branche neer te zetten. Willemsen verwacht dat de horeca over een maand de deuren weer kan openen, zei hij.

Horecava: zes stages

Tijdens Horecava Limited waren er verschillende 'stages' en konden bezoekers 'hoppen' van de ene naar de andere stage. Zo waren er op Het Podium diverse presentaties te zien, en verzorgde Coca-Cola een live-tasting voor Royal Bliss met maar liefst vierhonderd bartenders die thuis meeproefden van de tastingbox die was afgeleverd. Ook veel andere leveranciers lieten foodboxen bezorgen bij horecaprofessionals, zodat zij mee konden doen aan live-tastings. Verder waren er verschillende 'rondetafelgesprekken' onder leiding van Charles van Goch en Stephanie van Oorschot onder de noemer 'De horecawereld draait door'. Bijzonder was ook het gesprek dat Carlijn Groen voerde met Jacob Jan Boerma (De Leest***) en Bryce Steba (Atelier Thuisbasis). Populair 'onderdeel' was De Lobby, waar gastvrijheidsdeskundige en dagvoorzitter Maarten Wessels de hele dag op informele wijze gasten ontving om na te praten.

Wedstrijden

Op de andere ‘stages’ konden bezoekers kennismaken met start-ups, een minicursus volgen, meedoen aan challenges, live-wedstrijden én prijsuitreikingen bijwonen:

*Brownies&DownieS werd voor de tweede keer verkozen tot het meest favoriete foodservice bedrijf van de consument, tijdens de Foodservice Awards.
*The Lemon Tree uit Deventer werd de trotse winnaar van Hollands Best Delivery 2021. Chefkok Valentijn Bergers en zijn brigade pakte iedereen in met hun ‘Grand 25’, een chique box met hapjes, die mensen thuis in een handomdraai een echte restaurantbeleving in coronatijd biedt.
*Tijdens De Horecawereld Draait Door livestream is Gijs Hendrikx verkozen tot Hotello of the Year 2021. Deze prestigieuze award wordt ieder jaar uitgereikt aan een Hotello die een onderscheidende prestatie binnen of buiten de gastvrijheidsbranche heeft geleverd. Gijs liet mede-finalisten Ilona van Rooij (BUAS ‘12) en Juliette Zwaan (SHMS ‘09) achter zich.

Trending Topics

1 februari was tevens de lancering van Trending Topics, een unieke, bijna 250 pagina’s tellend bewaarmagazine van Entree en Horecava. Het magazine is helemaal digitaal te lezen en staat bol van de trends, vooruitzichten, previews en achtergronden. De eenmalige glossy is bestemd voor professionals uit de hele horecabranche. Meer dan 50.000 van hen krijgen het stijlvolle bewaarnummer gratis toegestuurd (de abonnees van Entree Magazine én alle ‘prime’ bezoekers/relaties van Horecava). Daarnaast wordt het magazine digitaal verspreid onder de abonnees van de wekelijkse nieuwsbrief van Entree Magazine én die van Scoops, de maandelijkse nieuwsbrief van Horecava. Nog eens goed voor 150.000 adressen. 

Gerelateerd nieuws

trending topics magazine 2021
dinsdag 2 februari 2021