Een gezonde keuze kan ook lekker zijn: dat bewijst de ijsthee van het optimistische Zuid-Afrikaanse merk BOS. Het bijzondere en vrolijke drankje verovert momenteel razendsnel de Nederlandse terrassen.
De markt voor ijsthee groeide de afgelopen paar jaar wereldwijd met ruim 50%. BOS Brands merkt dat ook. De leverancier van Afrikaanse rooibosthee is zelfs het snelstgroeiende ijstheemerk in Europa (bron: Canadean Research). Logisch wel, want bij BOS geloven ze dat je geen compromissen hoeft te sluiten bij het maken van een gezonde keuze. De ijsthee op basis van rooibos heeft een heerlijke en verfrissende smaak, bevat minder suiker dan reguliere en zit bomvol antioxidanten, die helpen het lichaam gezond te houden. Bovendien bevat Bos Ice Rooibos geen cafeïne, kleurstoffen, tannines en E-nummers.
Goed voor het milieu
Ondernemer Grant Rushmere kwam op het idee voor het bijzondere drankje. Hij vond uit dat de natuurlijke zoetheid van rooibos(thee) de perfecte drager is van fruitsmaken. Voor de ontwikkeling van BOS Ice Rooibos bundelde hij de krachten met Richard Bowsher. Die heeft in het Zuid-Afrikaanse Cederberg de duurzame rooibosboerderij Klipopmekaar.
Bowsher: "Hier telen we de rooibos met de hand en planten we volgens ecologische en duurzame methoden, die garanderen dat het ecosysteem in stand blijft. Wij willen immers dat de generaties na ons ook van onze prachtige aarde kunnen genieten." Rushmere vult aan: "Daarom planten en onderhouden we bovendien bomen in kansarme gebieden in Zuid-Afrika. Eén voor elke 2.000 verkochte blikjes, flesjes of pakken van onze ijsthee."
Vrolijk ontwerp
De naam BOS is afgeleid van het woord rooibos, maar heeft nog een betekenis: in Afrikaanse straattaal staat het namelijk voor het op een leuke manier helemaal losgaan en gek doen. "We hebben een optimistische kijk op het leven en delen die graag met anderen", zegt Rushmere.
Dit positieve van het merk is ook terug te zien in het design van de verpakkingen. De pakken en blikjes trekken namelijk direct de aandacht dankzij het op popart geïnspireerde vrolijke ontwerp. De kleuren verwijzen naar de beroemde wijk Bo-Kaap in Kaapstad en de leeuw, die een hoofdrol speelt op de verpakkingen en in het logo, staat symbool voor de Afrikaanse roots.
BOS Ice Rooibos is verkrijgbaar in de smaken Lemon, Berry, Peach en Lime & Ginger. Nieuw dit seizoen is de smaak Green Rooibos, met yuzu.
Wilt u meer informatie over de verschillende varianten van BOS Ice Rooibos? Kijk dan op BOSBrands.com of bel 020-8501880.

