Advertorial

Fireball Cinnamon Whisky groeit het hardst

Volgens het gerenommeerde magazine ISWR is Fireball Cinnamon Whisky het hardst groeiende likeur merk ter wereld. ISWR heeft toegang tot een omvangrijke database en analyseert trends op periodieke basis. Zo heeft het bedrijf toegang tot 20.500 merken, 125 landen en 1.850 bedrijven.

In 2014 verkocht het moederbedrijf Sazerac wereldwijd 4.2 miljoen dozen. Wat een verdubbeling was ten opzichte van 2013. Het merk is in de Verenigde Staten wat betreft verkoop inmiddels groter dan Jägermeister. Ondanks dat Fireball mateloos populair is in de Verenigde Staten was de enorme groei van het product ook mede te danken aan de verkopen in de opkomende markten zoals het Verenigd Koningrijk, Australië en Nederland.

Het succes van het product is te verklaren door de mond-tot-mondreclame van toegewijde bartenders in alle uithoeken van de wereld en door slimme social media campagnes. Fireball liefhebbers posten massaal foto’s op Instagram, Facebook en Twitter van het nuttigen van een ’’shot of fire’’. De hit Fireball van de Amerikaanse rapper Pitbull die in Nederland ook een aantal weken op nummer één heeft gestaan heeft nog eens extra bijgedragen aan het ‘’viral’’ gaan van het product wereldwijd.
De Monnik Dranken is de trotste importeur in Nederland van Fireball Cinnamon Whisky. Voor meer informatie: www.monnik-dranken.nl.

Zie hieronder een gedeelte van de augustus uitgave van het ISWR magazine: