Na jaren ‘Alleen als ie ijs en-ijskoud is’ laat Jägermeister zijn nieuwe gezicht zien door een vernieuwd flesontwerp, nieuwe campagne en een nieuwe pay-off; “It’s a matter of taste.”
Jägermeister is altijd een uitgesproken merk geweest; de kruidenlikeur is een kwestie van smaak waar iedereen een persoonlijke mening over heeft. Het drankmerk omarmt haar veelbesproken imago met de nieuwe campagne waarin smaak aan de kaak wordt gesteld. “Wij zijn een karakteristiek merk, met een evenzo karakteristiek product. En we begeven ons liever in werelden waar mensen een sterke mening over hebben dan dat niemand iets vindt van wie je bent en wat je doet. Zo waarderen wij het ook wanneer mensen zelf een karakteristieke lifestyle nastreven. En of je hier van houdt of niet, is een tweede.”, aldus Mirte Litjens, brand janager bij Jägermeister. “Een aantal van deze uitgesproken lifestyles worden verder uitgewerkt in onze nieuwe campagne: van onverschrokken stagedivers tot vriendinnen met matching tattoos up hun rug.”
Kwestie van smaak
In de ‘It’s a matter of taste’ campagne wordt de wereld geportretteerd waarin het merk zich begeeft. Want net zoals de unieke smaak, zijn de omgevingen, sferen en gedragingen rondom het Duitse drankje ook een kwestie van smaak.
Vernieuwde fles
Deze gedachte is ook terug te zien aan het hernieuwde design van de fles. Litjens; “De fles valt nog meer op tussen de ronde flessen door de extra aangezette brede schouders. De fles voelt nu nog sterker en unieker, het past bij het bijzondere karakter van het merk.” Sinds de introductie van Jägermeister zijn het design en label van de fles pas enkele keren vernieuwd. Naast de aangezette brede schouders vergaart de vernieuwde fles een meer high-end look door onder andere de nieuwe dop van de fles, waar de signature van Jägermeister’s uitvinder, Curt Mast, op gegrafeerd staat. Je ziet op het label direct wat de kruidenlikeur zo uniek maakt, namelijk de 56 ingrediënten die Jägermeister bevat en het sterke statement ‘Der Kräuterlikör’ zet dit kracht bij.
http://www.Maxxium.nlMaxxium.nl
Jägermeister zal zich in 2017 op een nieuwe manier en nog nadrukkelijker gaan laten zien in de horeca. Zo lanceert het merk een OOH flight: door heel Nederland zullen visuals van Jägermeister zichtbaar zijn in horeca-outlets. Daarnaast zal Jägermeister met een vernieuwd ‘promotion team concept’ – uiteraard volledig in de stijl van de campagne – de horeca ingaan.

