Advertorial

Lattiz: melkschuim van constante kwaliteit

Lattiz® is dé revolutie op het gebied van melkschuim in de horeca. Met één druk op de knop zorgt Lattiz voor mooi en lekker schuim van constante kwaliteit.

‘De hoeveelheid melk in koffie neemt toe’, zegt Jan van Lokven, marketing manager bij FrieslandCampina. ‘Één op de drie consumenten drinkt tegenwoordig in een restaurant of café een latte of cappuccino. In de latte macchiato zit bijvoorbeeld 80% melk. De kwaliteit van deze melkschuim is belangrijk, want een slecht melkschuim kan een goede koffie verpesten. Dit betekent voor horecaondernemingen dat ze een kwalitatief goede melkschuim moeten produceren en natuurlijk zo snel mogelijk. Het vergt handigheid en vakmanschap en dat is niet altijd aanwezig. De horecaondernemingen lopen vaak tegen drie problemen op, snelheid, kwaliteit en hygiëne. Dat inspireerde ons voor Lattiz, een melkschuimmachine die met één druk op de knop een kwalitatief goede melkschuim voor latte of cappuccino maakt. Lattiz is een handig en professioneel hulpmiddel om aan de genoemde koffietrend te voldoen.’

Bag-in-box
De Lattiz-melk bezit de ideale samenstelling van eiwit en vet voor een constante barista kwaliteit. Ze is verpakt in een bag-in-box die het hart vormt van de machine. Deze 4 liter verpakking, die via de webshop 22 euro kost, voedt het systeem en is goed voor 140 cappuccino’s of 90 latte macchiato’s, wat neerkomt op een kleine 16 cent per cappuccino of 24 cent voor een latte.
De bag-in-box bestaat uit een kartonnen doos, een gemetalliseerde zak met kunststof stoompijpje. Het geheel resulteert in minder afval, zegt FrieslandCampina: ‘De 140 porties van één bag-in-box staat gelijk aan 17,5 literpakken melk’. De melk in het bag-in-box systeem blijft zeven dagen ongekoeld houdbaar in de machine. Omgerekend naar het aantal cappuccino’s per dag is de Lattiz al rendabel vanaf 20 kopjes per dag.

Gecontroleerde introductie
Na de Horecava begin dit jaar is de Lattiz bij een aantal bedrijven getest. ‘Er staan zo’n 550 machines in het veld in Nederland en België. We hebben bewust gekozen voor een gecontroleerde introductie. De klanten die de machine hebben getest zijn zeer enthousiast. De pilottesters willen de Lattiz niet meer teruggeven.’
www.lattiz.nl