Biernieuws

Grolsch start offensief Koel

Op Koninginnedag start Grolsch de operatie Koel, een offensief tegen lauw blikbier. Zo kunnen consumenten hun blikbier langer koelhouden in de Koeltas, zijn alle Grolsch-blikken voorzien van een Koelmeter en zijn er Koeltips opgenomen op de blikverpakking. Met de Koelservice kunnen consumenten zelfs hun lauw geworden blikje bier - ongeacht welk merk - inruilen voor een koel blikje Grolsch.

Deze Koelservice reist vanaf Koninginnedag de hele zomer door Nederland. Op diverse festivals, waaronder Lowlands en de Zwarte Cross, en bij verschillende evenementen zoals de Uitmarkt in Amsterdam, de Vierdaagse van Nijmegen en de Sneekweek zal de speciaal gepimpte oldtimer bus aanwezig zijn. Lauw blikbier van elk merk verkrijgbaar in Nederland kan omgeruild worden tegen een koel blikje Grolsch – met uitzondering van huismerken en eigen merken.

De Koelmeter is vanaf 1 juni op ieder blik Grolsch aanwezig. De Koelmeter kleurt blauw zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur is (6 tot 8° Celsius). Het op temperatuur houden van blikbier is deze zomer eenvoudig met de Grolsch Koeltas. Deze eigentijdse Koeltas is gevuld met 12 blikken Grolsch (33 cl) en vanaf 4 mei te verkrijgen bij diverse supermarkten en slijterijen in Nederland.

Jan Nales, Directeur Marketing: "Grolsch is een eigenzinnig merk met een unieke, eigen smaak en een passie voor kwaliteit, altijd en overal. Consumenten mogen van ons verwachten dat we hen een topkwaliteit bier leveren. Een koud blik Grolsch mag daarbij niet ontbreken. Met de nieuwe KOEL-blikcampagne die goede oplossingen biedt om blikbier heerlijk koel te houden gaat Grolsch aan deze verwachting voldoen."