Jägermeister heeft haar nieuwe campagne 'Release the Beast' gelanceerd, een volgende stap in een omvangrijke herpositionering. Met deze campagne wil het drankmerk vooral jongvolwassenen aanspreken.
Het drankenmerk groeide de afgelopen vijf jaar wereldwijd explosief, mede dankzij de ontwikkeling in de Verenigde Staten, Australië en Oost-Europa. Ook in Nederland groeit het merk jaarlijks, vooral onder jongvolwassen. Zij drinken Jägermeister als shot of gemixt met bijvoorbeeld energydrink.
De herpositioneringcampagne startte in 2003 en gaat nu een volgende fase in. Belangrijkste doel is het communiceren van nieuwe merkwaarden: mannelijk, stoer en internationaal. Daarnaast wil het merk concurreren met internationale drankmerken en niet met lokale bitters en kruidenlikeuren.
Bert de Winter, brand manager Jägermeister: "We richten ons met de campagne op jongvolwassenen, maar beseffen ons maar al te goed dat juist de oudere doelgroep erg belangrijk voor ons is. Het is dus niet de bedoeling om te vervreemden maar om ook jongere mensen kennis te laten maken met de drank."
In de nieuwe campagne blijft de klassieke slogan 'Alleen als ie ijs- en ijskoud is' gehandhaafd. De campagne komt oorspronkelijk uit Canada en loopt ook in Engeland en Zuid-Afrika. Het concept is aangepast voor de Nederlandse situatie.
'Release the Beast’ zal te zien zijn in bioscoopcommercials en printadvertenties, te horen zijn op radio en aanwezig zijn in horecazaken. Op de website www.releasethebeast.nl staat en een agenda met Release the Beast-feesten, die in 2009 plaatsvinden in Rotterdam en Amsterdam.

