Het biermerk Hertog Jan is onderscheiden met een bronzen Effie voor de langlopende campagne 'Hoogstpersoonlijk gebrouwen'. De Effies zijn de belangrijkste communicatieprijzen van Nederland, die jaarlijks wordt uitgereikt door de Bond van Adverteerders en Vereniging Communicatieadviesbureaus.
"Deze Effie onderstreept het succes van de duurzame en consistente marketingcampagne voor Hertog Jan die we sinds 2003 voeren in samenwerking met reclamebureau &KoenseSeverein", zegt marketingmanager Léon Broer van Anheuser-Busch InBev, de brouwerijgroep waartoe Hertog Jan behoort. "De uitdaging was om het relatief kleine, maar geliefde premium biermerk Hertog Jan fors te laten groeien in een verdringingsmarkt zonder concessies te doen aan de prijspositionering. We zijn daarin geslaagd, waarbij de communicatie rond het merk Hertog Jan een essentiële rol heeft gespeeld."
"Sinds het begin van de campagne ligt de focus op het ambachtelijk brouwen van onze bieren, waarbij passie en vakmanschap hoog in het vaandel staan. Dit is vertaald en verpersoonlijkt naar onze brouwmeester Gerard van den Broek en zijn team, die in de Hertog Jan-brouwerij in Arcen hoogstpersoonlijk de bijzondere bieren van Hertog Jan brouwen. De authenticiteit, de passie en het vakmanschap, zoals je die bijvoorbeeld in de commercial 'Perfect' duidelijk ziet, vormen steeds de rode draad. Door op eenduidige en consistente wijze vast te houden aan dit verhaal, met de focus op het product bier in plaats van lifestyle, hebben we het merk Hertog Jan een duidelijk gezicht én ziel gegeven."

