Vijf maanden na de introductie van Mongozo Mango is de tijd van het jaar aangebroken van de buitenevenementen en festivals, het seizoen bij uitstek voor de Mongozo-bieren.
De Mongozo bieren zijn uniek. Behalve het feit dat het bedrijf staat voor eerlijke handel (Fairtrade/Max Havelaar), zijn de bieren uniek van smaak. Naast de Mongozo Palmnut en Mongozo Quinua, die vooral geliefd zijn bij het mannelijke publiek, ontwikkelde Mongozo onlangs speciaal voor vrouwen het sprankelende Mongozo Mango.
Jan Fleurkens, directeur en medeoprichter van het merk: "Het gaat om een fris fruitbier met de onmiskenbare smaak van verse mango's en een alcoholgehalte van slechts 3,6%. Via een landelijke campagne met gedurfde fotografie hopen we zoveel mogelijk vrouwen in de leeftijd van rond de dertig aan ons merk te binden."
De introductie van Mongozo Mango viel samen met de viering van het tienjarig jubileum van het merk dat ook nog de smaken Banana en Coconut in het assortiment heeft. Jan Fleurkens: "Na tien jaar heeft Mongozo een unieke plaats binnen de biermarkt ingenomen. Nu is het tijd om de vleugels uit te slaan en een bredere doelgroep te gaan bedienen. We hebben daarnaast meteen maar van de gelegenheid gebruikgemaakt om de uitstraling van onze bieren grondig op te frissen."

