In het derde jaar van de campagne voor rosé d’Anjou staan zon, zee en strand centraal. Alterego Marketing & Creation heeft hiervoor gekozen in het kader van de campagne 'live the magnificent life', waarin het koninklijke aspect van de wijn bij de jongere doelgroepen wordt benadrukt.
De resultaten van de campagne tot nu toe zijn zeer bemoedigend. Met een stijging van 30% verkocht volume in 2008, is Rosé d’Anjou de meest verkochte regio voor rosé en de sterkst groeiende wijnsoort in Nederland, stelt Alterego.
De campagne grijpt terug op de jaren negentig, waarin de herintroductie van rosé in Nederland begon. Rosé d’Anjou heeft altijd een voortrekkersrol gespeeld, niet alleen voor het segment rosé maar ook voor de jongere doelgroep die een duidelijke voorkeur heeft voor de jonge, fruitige, trendy wijn. In dit kader is rosé d’Anjou partner van Barlife Beach Boutique, sponsor van de Single & Fabulous Award (18 mei) en organiseert het een eigen feest in Woodstock 69 (Bloemendaal, 13 juni). Met deze 'live magnificent' evenementen langs het strand en acties in de trendy horeca, versterkt door internet en het narrow casting systeem ON, moet rosé d’Anjou dé beachwijn van 2009 worden.
Rosé d’Anjou bezet een solide plaats binnen de doelgroep 25-35 jaar. In 2008 werd 28.400 hl rosé d’Anjou verkocht, tegenover 21.800 hl in het jaar daarvoor. Daarmee bereikt deze rosé uit de Loire een marktaandeel van negen procent binnen het segment supermarktrosé, tegen een bovengemiddelde prijs van €4,51 (de gemiddelde prijs voor wijn bij de supermarkt is €3,90).
De actiewebsite www.livemagnificent.nl gaat op 1 mei 2009 online.

