Drankenproducent Hooghoudt uit Groningen draagt per 1 maart de volledige verkoopactiviteiten van haar gedistilleerd-portfolio in het horeca- en Cash & Carry-segment over aan A Brand New Day in Breda. Het resultaat hiervan moet zijn: verdere groei en meer slagkracht.
Hooghoudt richt zich van oudsher op de thuisconsumptie via de verkoop in slijterij en supermarkt. A Brand New Day bouwde juist een positie op in de horeca. Door de samenwerking verwacht Hooghoudt haar afzet van gedistilleerd binnen de horeca aanzienlijk te vergroten en tegelijkertijd haar eigen aandacht nog meer te focussen op het slijterij- en supermarktkanaal.
A Brand New Day kan door de samenwerking ook binnenlandse dranken als jenever, vieux, bessen en beerenburg aan haar aanbod toevoegen. Verder worden de horeca- en Cash & Carry-activiteiten nu uitgebreider bediend doordat ze worden aangestuurd door een gespecialiseerde toeleverancier van sterke dranken.
Meeliften
Jan Frank Mutsaerts, algemeen directeur van Hooghoudt, juicht de verregaande samenwerking toe. "A Brand New Day heeft een grote expertise als verkoop- en marketingorganisatie met een hele specifieke focus op de horeca. Wij kunnen meeliften in hun fijnmazige distributie, wat fantastische kansen biedt voor onze merken in de horeca en Cash & Carry."
Aanvullen
Algemeen directeur Ruud Goesten van A Brand New Day: "In de horecamarkt zijn wij nu al een van de grootste. De samenwerking met Hooghoudt completeert ons pakket. We geloven allebei in de branding van sterke merken en productontwikkeling. Door dit huwelijk binnen één afzetkanaal kunnen we elkaars kwaliteiten en filosofie mooi aanvullen en versterken."
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.

