Branchenieuws

9000 pannenkoeken voor goede doel

De We Care Foundation ontving een cheque van tienduizend euro van de Vereniging van Erkende Pannekoekenrestaurants.

De leden hiervan verkochten samen 9012 pannenkoeken, waarvan telkens ? euro naar het goede doel ging. The Brand Loyalty Company, de kersverse partner van de vereniging, besloot gisteren het bedrag aan te vullen tot de uiteindelijke tienduizend euro.


De zogeheten Kookgek pannenkoek, naar een recept van Joop Braakhekke, was de afgelopen drie maanden verkrijgbaar bij alle 78 leden. Hij was belegd met geitenkaas, spek, fruitstroop en harissa.


De cheque werd gisteren overhandigd aan Willem van den Bosch van de We Care Foundation. Van den Bosch sprak zijn lof uit over de inzet van de vereniging en vond het fantastisch dat er ruim negenduizend pannenkoeken waren verkocht.


Het totale bedrag dat de We Care Foundation ophaalt, wordt tijdens de jubileumbijeenkomst van Koninklijk Horeca Nederland op 4 november in de Nieuwe Kerk overhandigd. Dit zogehten Nationaal Geschenk van de Horeca wordt besteed aan dak- en thuislozen.