Vertegenwoordigers van AB Inbev delen woensdag 15 september gratis alcoholtesten uit in de horeca. Dit in het kader van de de eerste 'Be(er) Responsible Day' van de bierbrouwer. "De horecaondernemer heeft een belangrijke rol in het voorkomen dat mensen dronken autorijden."
Samen met haar medewerkers en klanten vraagt het bedrijf in meer dan twintig markten wereldwijd aandacht voor het belang van verantwoorde alcoholconsumptie. In West-Europa is het thema dat alcohol en verkeersdeelname niet samen gaan.
Commitment
Carlos Brito, CEO van Anheuser-Busch InBev: "We brouwen onze bieren met de bedoeling dat onze consumenten hier op verantwoorde wijze van genieten. Vandaag zullen onze medewerkers wereldwijd deze boodschap verspreiden om onze commitment hierin te benadrukken."
"Ons bedrijf en onze verantwoorde consumptieprogramma’s zijn onderdeel van de oplossing om alcoholmisbruik te voorkomen. Als ’s werelds grootste bierbrouwer nemen we onze rol om een verantwoorde consumptie van onze producten te promoten zeer serieus."
Horecaondernemer
In Nederland zullen alle vertegenwoordigers vandaag in horecazaken gratis alcoholtesten aan ondernemers uitdelen en vragen om medewerking in het voorkomen dat mensen met te veel alcohol achter het stuur gaan zitten.
"De horecaondernemer heeft een belangrijke rol in het voorkomen dat mensen dronken autorijden", aldus commercieel directeur Remco Boerefijn. "Vandaag vragen wij daarom hun hulp en verstrekken gratis alcoholtesters waarmee de uitbater gasten kan overtuigen of ze niet beter op een andere manier dan met de auto naar huis kunnen gaan."
"Ook doen we vandaag een oproep aan al onze eigen medewerkers om als ambassadeur van verantwoorde consumptie op te treden, niet alleen in hun zakelijke maar ook persoonlijke netwerk."
Drie pijlers
AB InBev’s inspanning om verantwoorde consumptie wereldwijd te promoten is één van de drie pijlers van het Better World-programma van het bedrijf. De andere twee pijlers op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn zorgvuldig omgaan met het milieu en een goede omgang met de gemeenschappen waarin het bedrijf opereert.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree

