Branchenieuws

AC Stroe bijt spits af met nieuwe formule

AC Stroe aan de A1 is gerenoveerd. Het is het eerste AC-restaurant in Nederland dat is aangepast naar een nieuwe formule.

AC, dat dit jaar 110 jaar bestaat, heeft nieuwe formules ontwikkeld. Het Ciao Restaurant bijvoorbeeld, biedt een brede selectie aan verse schotels, beïnvloed door smaken uit alle windstreken. Alle gerechten en sappen worden bereid in een open keuken met verse ingrediënten. Albert's Corner biedt koffie en warme appeltaart. Daarnaast is er een samenwerking met Burger King.

Star Products
Ook op landelijk niveau zullen de selfservicerestaurants van AC een nieuwe koers volgen, met als introductie de Star Products. Dit zijn onder andere: een originele Javaanse Sate, warme appeltaart, de XXL Schnitzel en de XXL Salade. De meeste à-la-carterestaurants zijn aangepast aan de Flavours Brasserieformule, waar een mix van bekende en vernieuwende schotels op het menu staat. Flavours mineraalwater is verkrijgbaar in alle restaurants. Voor de kinderen is er een speciale speelhoek.

Ten slotte heeft AC ook een milieuvriendelijkere aanpak. Deze ontwikkeling maakt deel uit van het overkoepelend programma 'duurzaam ontwikkelen' van Autogrill. Binnen deze richtlijnen zoekt AC naar voorbeelden om zo zuinig mogelijk te kunnen omgaan met energie.