De campagne Verantwoord Frituren voor de fastservicesector zal vanaf eind 2010 niet meer actief leden werven.
Het logo blijft wel bestaan, de website Friturenindehoreca.nl blijft in de lucht en consumenten kunnen hier ook in de toekomst informatie verkrijgen en cafetaria's vinden die verantwoord frituren.
Fastserviceondernemers kunnen zich blijven aanmelden en kunnen de gratis promotiematerialen blijven bestellen.
Gevelschildjes
De gevelschildjes met daarop het logo Verantwoord Frituren blijven eveneens bestaan 'want zij staan voor een keurmerk dat niet meer weg te denken is uit de fastservicesector', aldus het Productschap Margarine, Vetten en Oliën (MVO).
"Verantwoord Frituren gaat in de toekomst door met een klein basisbudget, waarvoor de licentiehouders van het Verantwoord Frituren-logo de gelden bijeen gaan brengen. Dit zijn de frituurvetfabrikanten en grossiers met private labels die het logo op de verpakking van frituurvetproducten voeren."
Taskforce
De campagne Verantwoord Frituren is een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en het Productschap MVO. Het is een onderdeel van alle activiteiten die de leden van de 'Taskforce Verantwoorde Vetzuursamenstelling' de afgelopen jaren hebben uitgevoerd.
De taskforce is een samenwerkingverband tussen aanbieders en afnemers van plantaardige oliën en vetten en is geïnitieerd door het Productschap MVO.
Horeca
De campagne Verantwoord Frituren heeft er mede voor gezorgd dat het volumeaandeel vloeibare frituurvetten in de horeca is gestegen naar 78 procent in 2009. Het aandeel vloeibaar frituurvet in de horeca komt hiermee steeds dichter bij het aandeel in de retail dat op 87 procent lag in 2009.
Bron: Productschap MVO.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

