Branchenieuws

A'dam stroomlijnt diensten voor ondernemers

De dienstverlening aan (horeca)ondernemers in Amsterdam moet beter. Daarvoor werken de stadsdelen, EZ Amsterdam, de KvK, Belastingdienst, DWI en Eigen Werk samen. Zij zien dat er een overlap is in het aanbod en dat hun informatie en diensten de ondernemer niet altijd bereiken.


Dat schrijft de Kamer van Koophandel (KvK). De partijen werken zodoende aan een plan voor ketensamenwerking in de dienstverlening aan ondernemers. Dit moet leiden tot een gezamenlijke inzet voor bedrijfsadvisering.

Verkeerde deur
Rosan Sierhuis van de KvK: "We willen in de toekomst voorkomen dat de ondernemer voor de 'verkeerde deur' staat en hem snel kunnen doorverwijzen naar de juiste adviseurs. Het aanbod wordt scherper afgestemd op de vraag."

"Ook wordt de dienstverlening van de diverse instanties opgezet volgens een vast serviceconcept zodat de ondernemer weet dat hij goed wordt geholpen."

Internetportaal
Centraal betekent niet automatisch dat er ondernemerscentra komen op fysieke locaties. Ondernemers kunnen volgens de partijen al geholpen zijn met 1 goed functionerend internetportaal. "En we willen - naar behoefte van de ondernemer - bijeenkomsten organiseren in de wijk."

"Het gaat erom dat we dicht bij de ondernemer zijn zodat die snel de juiste antwoorden op zijn vragen krijgt." In 2012 moet de ketensamenwerking op de rails staan.

Bron: KvK. Afbeelding: Margarit.ralev.com.