Deli XL krijgt van haar afnemers een gemiddelde 7,4. Eerder was dat een 7,1. Vooral de werknemers worden gewaardeerd.
Dat blijkt uit onderzoek door het externe onderzoeksbureau Effectory onder bijna 1000 klantrelaties van de foodservicegroothandel. De algemene tevredenheid steeg dus van een 7,1 naar een 7,4. Daarnaast geeft 81,7 procent van de klantrelaties aan (zeer) tevreden te zijn over Deli XL.
Medewerkers
In het onderzoek komen verder de waardering voor het assortiment, de logistiek, de processen en de waardering voor de medewerkers aan bod. De hoogste scores gaan naar haar medewerkers: chauffeurs ontvingen een 8,3 en de klantenservice een 8,0.
Het belangrijkste aandachtspunt uit het onderzoek van 2011 is de communicatie over wijzigingen in het assortiment. Daarvoor wordt samen met leveranciers een werkgroep opgericht die zich met de online communicatie van het assortiment gaat bezighouden.
Mvo-beleid
Algemeen directeur Dick Slootweg: "First for foodservice is ons motto. Daarmee bedoelen we dat we binnen de foodservice een voortrekkersrol willen vervullen. Dat lukt alleen met gemotiveerde medewerkers, tevreden klanten en aandacht voor thema’s in de maatschappij."
Een hoge klanttevredenheid is voor Deli XL dan ook 1 van de doelstellingen in haar mvo-beleid, waarbij de groothandel werkt aan minimaal 90 procent (zeer) tevreden klanten in 2013.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

