In de horeca start donderdag 1 september de campagne 'pin en win in de horeca'. Het doel is (nog) meer gasten aan het pinnen te krijgen. Het is een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) in samenwerking met Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen, Currence en MasterCard.
De eerste stap is dat 14.836 horecabedrijven met een pinautomaat zo rond donderdag 25 augustus per post materialen ontvangen waarmee zij de campagne kunnen ondersteunen.
Elk horecabedrijf met een pinautomaat doet automatisch mee dus aanmelden is niet nodig.
Pinbonnen
Vervolgens kunnen gasten die van donderdag 1 september tot en met zondag 16 oktober pinnen, de bon hiervan registreren op Pinenwinindehoreca.nl. Daarmee maken ze kans op het winnen van voetbalkaarten met viparrangement en een verblijf in Disneyland Parijs.
Hoe meer pinbonnen een gast registreert, hoe groter de kans op een prijs.
Pinkampioenen
De horecaondernemers zelf maken ook kans op een prijs. De 20 zaken waarvan de gasten de meeste pinbonnen registreerden, ontvangen elk 10 kaartjes voor het Heineken Music Hall Pinnen Event, begin januari 2012.
Inhaalslag
In 2009 werd bij nog een 10 procent van de transacties in de horeca gepind. Daarna volgde echter een inhaalslag. Zo groeide het aantal pintransacties in de horeca in juni 2011 met 34 procent ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder.
Dit terwijl het totale aantaal pintransacties van Nederlands in die periode met 10 procent groeide.
Bron: KHN.

