Branchenieuws

The Albus moet hotellerie kleuriger maken

Hotel The Albus in Amsterdam is zaterdag 18 september heropend na een intensieve verbouwing.

Veel in het 74 kamers tellende viersterrenhotel heeft een metamorfose ondergaan: de receptie, lobby, het restaurant, de keuken, bar en de kamers. Design was het sleutelwoord bij de keuze van meubels, apparatuur en aankleding.

De verbouwingskosten waren 1,4 miljoen euro.

Beetje saai
Algemeen directeur en eigenaar Taco van der Meer (afbeelding) is nu een trotse hotelier. "De huidige Amsterdamse hotellerie is een beetje saai. Drie hotelketens bezitten 35 procent van de vier- en vijfsterrenhotels in het centrum van Amsterdam.

Daarmee veroorzaken ze een prijsbepalend en grijs beeld van hoe de hotels er uit zouden zien in Amsterdam."

Kleur

"Gelukkig is er ook een aantal kleine en middelgrote initiatieven van privépersonen die kleur toevoegen aan het grijze pallet van hotels. Vaak de pareltjes in de stad; van klassiek tot heel modern. The Albus is daar nu één van."

Intimiteit

Van der Meer gelooft dat gasten die de stad meerdere keren per jaar bezoeken op zoek zijn naar de intimiteit van een kleiner hotel, waar ze herkend worden en een persoon zijn in plaats van een naam.

"Een hotel die enerzijds van alle gemakken is voorzien, waar met mooie materialen is gewerkt en waar beleving belangrijk is. En waar anderzijds topservice aan de gasten wordt gegeven. Alleen die combinatie zorgt voor zeer enthousiaste gasten die graag nog een keer terug naar Amsterdam en naar The Albus willen komen."
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.