Het horecaconcept Arts & Food Café in Amsterdam van Beautiful People heeft de Heinz Horeca Support gewonnen. De
twee tweede prijzen gingen naar cateringconcept Hayke Kookt uit
Amsterdam en restaurant The Steak Club in Scheveningen.
Dit werd gisteren bekendgemaakt tijdens het horecafeest, volgend op
de Horecava, in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het Arts & Food
Café won maatwerkadvies over de bedrijfsvoering ter waarde van
tienduizend euro.
De horecazaak kan het budget naar eigen inzicht besteden aan advies en realisatie van plannen voor en achter de schermen.
Andere prijzen
De
twee tweede prijzen zijn quickscans van het horecaconcept ter waarde van
vijftienhonderd euro. Deze leveren een rapportage op met tips en advies over bijvoorbeeld de inrichting, de presentatie en het personeel.
De wedstrijd
De wedstrijd
is een initiatief van Heinz Foodservice in het kader van het
honderdveertigjarig bestaan van het bedrijf. Om mee te dingen naar de
prijzen, konden horecaondernemers een korte impressie inzenden van hun
geesteskind.
Kanshebbers waren een originele formule, concept of recept dat de basis is van een bestaand bedrijf of toekomstige onderneming.
Arts & Food Café
Het Arts & Food café
won omdat het volgens de organisatie zich onderscheidt door op een
unieke manier people, planet en profit hand in hand te laten gaan. Bij
de horecazaak hebben mensen met een lichte verstandelijke beperking een
leerwerkplek onder professionele begeleiding.
De jury looft
het streven om deze werknemers serieus te nemen op een manier die
uitgaat van hun persoonlijke kwaliteiten. Daarnaast omdat het bedrijf
aan de 'planet' denkt: de producten zijn duurzaam en hebben
onafhankelijke certificaten.
Directeur Robert Wolff van
Beautiful People die prijs in ontvangst nam, illustreerde de kern van
zijn concept met een citaat van één van zijn werknemers: 'Wij spelen
geen restaurantje, wij zijn een restaurant'.
Runner-ups
Hayke Kookt
is een exclusief cateringconcept. Ondernemer Hayke Rijneveld richt zich
helemaal op bijzondere gebeurtenissen, die ze luister bijzet met haar
kookkunsten. Haar unieke persoonlijkheid is volgens de jury het geheim
achter haar succes.
Rijneveld: "Ik kom binnen als een vreemde en
ga altijd weg met een zoen". Dit koppelt ze volgens de jury aan
culinair vakmanschap, aan honderd procent beleving aan tafel en
aandacht voor details.
The Steak Club
The Steak Club
in Scheveningen rekent volgens Heinz Horeca Support op een heel eigen
wijze af met het oubollige imago van dit genre restaurants. Opvallend
is volgens de jury dat het vlees voor alle gasten zichtbaar hangt te
rijpen in glazen kasten en dat obers met passie uitleg geven bij de
diverse vleessoorten- en smaken van topkwaliteit.
"Not your daddy's steakhouse", aldus eigenaar Peter de Ruyter, dat de jury beaamt.
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.

