Bavaria grijpt de onlangs doorgevoerde restyling aan om de penetratie in de horeca te verbeteren. Dat zegt marketingmanager Frenkel Denie in een interview met het marketingvakblad Adformatie.
"Design leeft in de horeca veel meer dan in het retailkanaal", weet Denie, maar hij beseft ook dat de belevingswereld die in de horeca gecreërd wordt, helpt om achter de voordeur meer kratten Bavaria verkocht te krijgen. Daarom zijn voor de horeca veel items ontworpen, zoals viltjes, uithangborden, een tapkraan en glazen.
Dat nieuwe glas is een verhaal op zich. De driehoekige bodem verwijst naar de drie broers die in 1924 met hun vader de brouwerij zijn gestart. Opvallend eraan is verder dat het niet stapelbaar is. Toch is voor dit glas gekozen omdat na een gesprek met verschillende horecaklanten was gebleken dat esthetiek het toch wint van de stapelbaarheid. Overigens blijven er wel stapelglazen beschikbaar voor horecazaken die echt niet zonder kunnen.
De tapkraan is ook bijzonder, omdat deze niet alleen vanaf de voorkant in het oog springt, maar vanuit alle zichtlijnen in het café. "Hoe ziet een tap eruit? Hoe vaak sta je nou recht voor de tap?" verklaart Denie deze bijzondere keuze.

