Branchenieuws

'Bediening moet knipogen bij het serveren'

Geen boeddha's of woordgrapjes op de menukaart. Wel: minstens drie open wijnen en bediening die knipoogt. Dat is wat gasten wel en niet willen op het terras. Dat schrijft althans SpecialBite, die twee top tienen maakten van waar gasten wel en niet van houden als ze een terrasje pakken.


Wat gasten niet willen zien zijn voorgeprogrammeerde muziekprogramma's, woordgrapjes óf tautologieën op het menu, pompoensoep, XL-gerechten, personeel dat zich onbehoorlijk kleedt (bijvoorbeeld met laaghangende spijkerbroeken, mouwloze hemdjes of uitgedost als cowboy), prosecco van de tap, boeddha's of gevlochten plastic loungemeubilair.

Wel zien
Gasten worden volgens SpecialBite wel blij van de volgende zaken: authentiek interieur (bijvoorbeeld van gietijzer), een persoonelijke muziekplaylist (samengesteld door de eigenaar) of geen muziek, minstens drie open wijnen (per kleur), bediening die lichaamstaal leest, oogcontact maakt en knipoogt bij het neerzetten van het drankje, een kindvriendelijke omgeving (voor de rust van de ouders), kleine biertjes, crudité en kaassoufflé, overal WiFi, lokale, homemade-producten en zelfgemaakte ijskoffie.

Lees meer op SpecialBite.
 

Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook
onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier
.
Twitter-account Proost!
Magazine
Horeca
Entree
.