Bierbrouwer Olm had een studentenwereldrecordpoging biertje drinken op poten gezet, maar heeft deze nu afgeblazen wegens te weinig aanmeldingen. Volgens Mark Schneider van Olm komt dit door de negatieve publiciteit eromheen. STIVA noemde de actie eerder stompzinning.
Voor de actie werden talloze studentenverenigingen en disputen 'gelokt' met (veel) gratis bier. "Een stompzinnige actie", noemde STIVA-directeur Peter de Wolf het. "Juist in een tijd waarin de volledige alcoholbranche zich inspant om overmatige alcoholconsumptie tegen te gaan."
Niet haalbaar
Olm had toch gehoopt op drieduizend man, maar dat bleek niet haalbaar. "Dit ligt vooral aan de negatieve publiciteit rondom onze actie", aldus Schneider. "Het is onwijs jammer dat het zo is gelopen. We denken eraan om in de zomer een nieuwe actie op touw te zetten, misschien dan in één van de studentensteden."
Deelbron: Vecht-Journaal.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine.

