Branchenieuws

Belgisch frietkot populairder dan Mac

Ondanks de opmars van McDonalds en pita-huizen, blijven Belgen de voorkeur geven aan de gewone patatzaak.

Meer dan de helft van de Vlamingen (57 procent) gaat maandelijks naar zijn 'frietkot', aldus NuZakelijk.

Voor het hamburgerrestaurant en de pita-bar is dit respectievelijk 18 en 22 procent. Dat blijkt uit onderzoek onder Belgische consumenten waarvan de resultaten zondag bekend werden gemaakt.

Smaak
De Belgen zeggen vooral af te komen op de smaak van de patat frites. Andere pluspunten zijn de snelle bediening en het gemak. België telt nog een groot aantal patatzaken, soms in bouwvallige caravans of schamele schuurtjes.

Frietrock
Om de patatcultuur levend te houden, begint België maandag aan de jaarlijkse 'week van de friet'. Dit jaar is daarbij ook Frietrock: een reeks concerten in en rond de frituurzaken, aldus NuZakelijk.


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Horeca Entree zit ook op
Twitter.