De Korenmarkt in Arnhem heeft een beter horecaklimaat nodig. Daarom is een gebiedsmanager aangesteld die samen met de ondernemers dit bewerkstelligen. Het eerste doel is dat de horecaondernemers meer met elkaar gaan samenwerken, onder meer op het terrein van evenementen.
Daarna zal de gebiedsmanager, genaamd Roel de Boer, samen met de ondernemers verkennen hoe de Korenmarkt zich weer kan ontwikkelen tot een wervend horecacentrum.
Dat schrijft de gemeente Arnhem.
Groot belang
Michiel van Wessem, wethouder Economische Zaken: "Het is bijzonder dat de gemeente een gebiedsmanager benoemt. Het college is daartoe overgegaan omdat de stad, de horeca en de bezoekers groot belang hebben bij de Korenmarkt. Het is het hart van ons horecagebied."
"We sluiten een periode van onenigheid tussen ondernemers af en werken aan de toekomst. De eerste stappen zijn gezet. De horecaondernemers hebben met elkaar afgesproken dat zij samen verantwoordelijk zijn voor activiteiten en evenementen en dat iedere zaak zich houdt aan de regels voor bijvoorbeeld tappunten."
Regierol
De stichting Korenmarkt NU maakte al promotie voor het uitgaansgebied en krijgt nu de regierol bij evenementen. De stichting werkt aan een reglement met afspraken over de kostenverdeling en de horecavoorzieningen bij evenementen.
De Boer gaat door met het werk van de gemeentelijke bemiddelaar, die de ondernemers hielp om uit de conflictsituatie te komen. De gebiedsmanager gaat nu ook de basis leggen voor het plan waar de horecaondernemers met elkaar en met de Korenmarkt naartoe willen.
Benutten
De Boer: "De Korenmarkt en omgeving is een horecalocatie met een uniek karakter en een grote aantrekkingskracht. Die benutten we nu niet goed genoeg. Het is mijn taak om de ondernemers op één lijn te brengen om samen de koers voor de Korenmarkt te bepalen. De Korenmarkt heeft m'n hart, ik ga er met volle inzet tegenaan."
Bron: gemeente Arnhem.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook
onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree.

