Branchenieuws

Bierprijsonderhandelingen en sociale media

De afdeling Drankverstrekkende Bedrijven van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) houdt een aantal bijeenkomsten over bierprijsonderhandelingen en over hoe om te gaan met sociale media. De gratis workshops vinden plaats op drie dagen in oktober.


Voor de lessen over bierprijsonderhandelingen heeft KHN Ben Maas aangetrokken. Hij is eigenaar van Brouwerij Advies Nederland, een bedrijf dat namens of met de horecaondernemer de onderhandelingen met de brouwerij voert.

Betere condities
"Door zijn jarenlange ervaring in de horeca en in de brouwerijwereld weet hij hoe de hazen lopen", aldus KHN. "Door een goede voorbereiding en scherpe onderhandelingen zijn vaak beduidend betere condities te verkrijgen, wat een directe verbetering op het bedrijfsresultaat tot gevolg heeft."

Maas heeft volgens KHN ten slotte een no-nonsensebenadering en biedt de mogelijkheid om in bepaalde gevallen op 'no cure, no pay'-basis te werken.

Sociale media
Bij de presentatie over sociale media worden vragen beantwoord als 'Welke vormen van sociale media kunnen voor u belangrijk zijn?', 'Hoe werkt het?' en 'Is het wat voor mij?'.

In een vogelvlucht wordt door het digitale bos gegaan op zoek naar communitysites, loyaliteitsapplicaties en reserveringssystemen. Daarnaast wordt gesproken over de kansen en bedreigingen van sociale media.

Data
De workshops vinden in de middag plaats op dinsdag 5 oktober (Hilversum), maandag 11 oktober (Vught) en dinsdag 12 oktober (Havelte.

Bron/aanmelden: KHN.
 

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree