Bio+ rondde zondag 1 augustus haar restaurantexperiment af in De Bilt. Dit leverde inzicht op over consumenten-/gastengedrag omtrent biologisch.
Bio+ onderzocht sinds december vorig jaar in het restaurant 'Bio+ Eten Uit + Thuis' wat de (on)mogelijkheden zijn om een biologisch supermarktmerk te koppelen aan een restaurant en welke consequenties dit heeft voor de logistieke keten.
Het experiment leverde inzichten op inzake consumentengedrag én de aankoopmotieven en -drempels ten aanzien van biologisch in het algemeen en Bio+ in het bijzonder.
Inzichten
De meer dan driehonderd biologische producten van Bio+ vormden de basis van de gerechten die in het restaurant in De Bilt werden gekookt. De Bio+-producten konden ook gekocht worden in het aan het restaurant grenzende winkeldeel.
De belangrijkste doelstellingen van de opening van het restaurant waren het verzamelen van gastinzichten inzake biologisch en het vergroten van de merkbekendheid.
Smaakbeleving
Ten aanzien van de smaakbeleving waren sommige consumenteninzichten dusdanig concreet dat op basis van deze feedback productrecepturen van een aantal Bio+-producten zijn aangescherpt.
'Lekker'
Een andere doelstelling die het bestuur van Stichting Merkartikel Bio+ nastreefde, was onderzoeken op welke manier 'lekker' op een vanzelfsprekende wijze gekoppeld kan worden aan 'biologisch'.
Ook op dat vlak leverde het restaurantexperiment waardevolle inzichten op die gebruikt gaan worden in toekomstige consumentencommunicatie.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

