De Bredase horeca heeft maandag 19 oktober het narrowcastingsysteem Briljant Stappen in gebruik genomen. Dit moet horecagelegenheden interactiever, actueler en sfeervoller maken.
Naast Parc zijn popcentrum Mezz, Bruxelles, Dependance, Showtime en Showtime Coyote de eerste Bredase horecagelegenheden die op Briljant Stappen zijn aangesloten. Briljant Stappen is een samenwerking tussen Briljant Breda, Stappen,
Anheuser-Busch InBev, KPN, Breda Vandaag, Samsung, Hyves en de Bredase
horeca.
Specifieke doelgroep
"Narrowcasting is een concept waarbij op beeldschermen en via andere audiovisuele middelen informatie wordt getoond voor een specifieke doelgroep op een specifieke lokatie en tijdstip", legt Ivo Roovers van initiatiefnemer Briljant Breda uit.
"Overdag bestaat het voornamelijk uit informatie, ’s avonds uit een combinatie van informatie en entertainment en ’s nachts uit entertainment en sfeerbeelden. De horecagelegenheid kan zelf instellen welk kanaal zij op welk tijdstip op de schermen wil tonen."
Invulling
Vijftig procent van het kanaal wordt ingevuld door Briljant Stappen met onder andere nuttige informatie met de nadruk op Breda. Dertig procent kan de horecagelegenheid zelf invullen, tien procent is gereserveerd voor commerciële partijen en de laatste tien procent wordt ingevuld door bierbrouwer Anheuser-Busch InBev.
Aantrekkelijker
"We dragen bij in de ontwikkeling van dit horecakanaal omdat je via narrowcasting zowel informatie van de horecaondernemer als producten van onze brouwerij onder aandacht van de gast kunt brengen", zegt verkoopmanager Coen Bruijns van Anheuser-Busch InBev.
"Door relevante informatie en entertainment aan te bieden maak je het verblijf in een horecagelegenheid aantrekkelijker voor de gast en dat heeft weer een positief effect op de omzet van de ondernemer en brouwer."
Briljant Stappen
Medeoprichters van Briljant Stappen zijn Arathorn Gummlich en Dennis de Vogt van Stappen. De Vogt: "Met Briljant Stappen kunnen we naast de site stappenbreda.nl en Stappen Magazine de bezoekers van horecagelegenheden nog beter bereiken. Binnen een paar minuten is de horecagast op de hoogte van het laatste nieuws, heeft een filmtrailer gezien en weet wie er volgende week in het Chassé Theater staat."
"Als je in de disco flirt met een meisje, zet je haar op de foto en stuur je die mobiel door naar het scherm, allemaal via Hyves. Het is de perfecte aanvulling voor iedere stapavond."
Verdere invulling
In de verdere ontwikkeling van het horecakanaal zal interactiviteit een belangrijke rol gaan spelen. Daarom hebben partijen als Hyves toegezegd hieraan deel te willen nemen. KPN/QYN zal, als vaste partner van Briljant Breda, zorg dragen voor de technische infrastructuur van het netwerk.

