Branchenieuws

Brouwer geeft aandelen weg bij aankoop bier

Het nieuwe Australische biermerk Broo heeft een manier bedacht om meer bier te verkopen: tien gratis aandelen per afgenomen verpakking. De koper moet echter wel uit de regio komen en kan maximaal vijftig kratten afnemen. Broo geeft aan tien miljoen aandelen weg te kunnen geven.


Voor elke verkochte krat doneert Broo één Australische dollar aan de hulpverlening die nodig is door de overstromingen in het land. Het biermerk is sinds januari dit jaar nieuw op de Australische markt.

De actie loopt nog tot maandag 28 februari dit jaar.

Consumenten
Het is niet voor het eerst dat bierbrouwerijen de consument betrekken bij het bedrijf. Zo bestond er in het verleden BeerBankroll, een Brits initiatief dat met het geld van consumenten een brouwerij en een bar wou openen.

De consument kreeg in ruil daarvoor het recht om beslissingen te nemen zoals over het uiterlijk van het logo en de smaak van het bier.

Gefaald
Ook het Nieuw-Zeelandse OurBrew maakte gebruik van crowdfunding, maar ging tevens de samenwerking aan met bestaande brouwerijen. Beide initiatieven zijn inmiddels gefaald.

Bron: NUzakelijk.


Hyves-account
Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine