De landelijke marketingcampagne 'De familie Lekkerweg 2010' om binnenlands toerisme te bevorderen gaat weer van start. Dit is een gezamenlijk initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en RECRON.
De campagne die vrijdag 25 juni start heeft tot doel het binnenlands toerisme te bevorderen en te laten zien dat Nederland een aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en gevarieerd aanbod.
Vakanties
In 2009 werden zo’n achttien miljoen vakanties in eigen land doorgebracht. Daarmee staat Nederland nog steeds met stip op nummer één als de belangrijkste vakantiebestemming voor de Nederlanders.
Daarnaast is de binnenlandse markt ook voor veel ondernemers en regio’s de belangrijkste markt.
Samenwerking
Voor de campagne vullen de promotieorganisaties NBTC en VVV Nederland elkaar aan op het gebied van de vraag naar en informatievoorziening over binnenlandse vakanties en dagjes uit. De brancheorganisaties RECRON en KHN representeren een groot deel van het toeristisch-recreatief aanbod en verzorgen de inbreng en verbinding met hun achterban.
Mediapartner
Het weekblad Margriet is als mediapartner verbonden aan de campagne. De campagne start met een oproep in het blad waarin wordt gevraagd wie Nederland gratis wil verkennen en met wie.
Uit alle aanvragen worden drie lezeressen geselecteerd die elk diverse activiteiten in verschillende provincies gaan ondernemen.
Daarvan wordt verslag gedaan in het blad en in een reisverslag op de website Defamilielekkerweg.nl. Degene die daarna de meeste stemmen krijgt van de lezers van de Margriet, wint de titel ‘De familie Lekkerweg 2010'.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Twitter-account Proost! Magazine & Horeca Entree.

