De campagne tegen arbeidsongeschiktheid en verzuim in de horeca zijn volgens initiatoren Nationale-Nederland en brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een succes. In de campagne komen oorzaken van verzuim aan de orde en tips om dat te voorkomen.
Via het speciale Horeca Verzuimloket kunnen horecaondernemers gebruikmaken van online verzuimdiensten. Daarnaast biedt Nationale-Nederlanden horecaondernemers kosteloos het Horeca Verzuimpakket aan dat praktische informatie bevat.
Tot nu toe hebben honderden horecaondernemers gebruikgemaakt van de online verzuimdiensten via het Horeca Verzuimloket.
Toegankelijk
Met de horecacampagne willen Nationale-Nederlanden en KHN de lastige verzuimproblematiek en alle daarbij behorende wet- en regelgeving toegankelijk maken voor horecaondernemers.
Die krijgen vanwege pieken en dalen in het werk vaak te maken met verzuim, dat dikwijls een slepend en kostbaar proces tot gevolg heeft.
Inzetbaarheid
Volgens Marcel Moons, directeur Inkomensverzekeringen, wil Nationale-Nederlanden met deze campagne dichter bij de horecabranche komen te staan. "We vragen op een toegankelijke manier aandacht voor de duurzame inzetbaarheid van werknemers in de horeca, dat is in het belang van werknemers en werkgevers."
"Hiermee helpen wij samen met de branche aan het verder terugdringen van kosten voor ziekteverzuim. Deze kosten stijgen onder meer door de vergrijzing en het toenemend aantal chronisch zieken."
Prijzen
Gedurende de actieperiode van de campagne konden horecaondernemers prijzen winnen. Zo won Anne Huntjens, eigenaresse van het Haagse restaurant Sodafine, een zesgangendiner bij sterrenrestaurant De Librije in Zwolle.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree.

