Branchenieuws

Casablanca beloont Foursquare-gebruikers

Bij café Casablanca in Amsterdam krijgen gasten die er komende maand voor het eerst inchecken met Foursquare, een gratis drankje. Zelfs is eigenaar Marco Oskam ook een fervent gebruiker van de applicatie, waarvan liefhebbers zeggen dat het hét sociale medium is voor de horeca.


Gasten worden zo bij Casablanca direct beloont als ze langskomen. "Dat is ook het principe van deze actie", zegt horecaondernemer Oskam. "Als je voor het eerst in Casablanca incheckt, hoef je alleen maar je telefoon aan de bar te laten zien en krijg je een gratis drankje."

De actie loopt van zaterdag 15 mei tot en met dinsdag 15 juni. Wie zich in deze periode drie keer aanmeldt, krijgt een gratis fles Prosecco.

Foursquare
De inzet van Foursquare in de horeca is niet helemaal nieuw. Met name in Amerika wordt al volop geëxperimenteerd; bij restaurant Blynk Organic in Charlotte mag de mayor (diegene die zich het vaakst op een bepaalde locatie aanmeldt met Foursquare, red.) gratis eten en mensen met een Gym Rat-badge krijgen korting op maaltijden.

Onderzoek
Horecabaas Marco Oskam wordt met deze actie geholpen door Annet de Graaf van het online magazine Design your Life én Martin van Leeuwen van comprend communicatie. "Het doel van dit experiment is zien in welke mate deze actie bijdraagt aan de online branding van Casablanca en of dit ook daadwerkelijk herhalingsbezoek oplevert", zegt Van Leeuwen.

"We gebruiken alle vormen van sociale media om voor deze actie aandacht te vragen." De actie wordt uitgebreid gemeten; de resultaten worden op Design your Life gepubliceerd.
 

Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier
.

Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree
.