Branchenieuws

Chefs lanceren Alsace Smaakexperience

In de Kookerij in Noordwijkerhout zorgden negen chef-koks maandag 18 mei voor de aftrap van de campagne Alsace Smaakexperience.

Daarvoor trakteerden ze gasten uit horeca en wijnhandels op gerechten met smaken en invloeden uit wereldkeukens, gecombineerd met Alsace-wijnen. De chef-koks waren afkomstig van Restaurant Wolfslaar, Restaurant Muller, The Grand Restaurant, Sea Palace, The Cafe at Sotheby’s, Restaurant Van Balveren, Bij Wijze van Klijsen, Restaurant Bij Ons en Restaurant de Roskam.

Diversiteit

Alsace-wijnen zijn gastronomische wijnen met een grote variatie aan smaken en stijlen. "En het is juist deze diversiteit aan smaken en stijlen, die zorgt dat Alsace-wijnen zo goed bij de veelheid aan smaken van de wereldkeukens passen", aldus Anneke Tot, directeur van TOT-PR.

"In onze huidige eetcultuur komen we deze multiculti-invloeden steeds vaker tegen. Het gebruik van oosterse ingrediënten of de zoetige smaken uit de Maghreb, de invloeden van de Aziatische keukens. Er wordt meer en meer gespeeld en geëxperimenteerd met nieuwe smaken. En de Alsace-wijnen kunnen deze veelheid van smaken perfect aan, want smaakvariatie is de kracht van de Alsace."

Campagne

Aan de campagne Alsace Smaakexperience doen een honderdtal restaurants mee. Zij bieden in de periode mei tot en met november wijn-spijscombinaties met passende Alsace- wijnen per glas. De restaurateur krijgt daarvoor vermelding op www.smaakexperience.com en ondersteunende promotiematerialen.

Meer informatie en/of deelname.