Het zijn zware tijden voor clubs en discotheken en ze moeten stappen ondernemen willen ze zichzelf behoeden voor een verdere leegloop. Dat zegt Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), in de nieuwe clubgids van Club Judge.
De concurrentie in het uitgaansleven is groot, vindt Van der Grinten. Clubeigenaren moeten zich schrap zetten en alle zeilen bijzetten om te ‘overleven’. Toch ziet de directeur het rooskleurig in als clubs creatief zijn en nieuwe ideeën lanceren om het uitgaansleven een boost te geven.
"Jongeren leven steeds sneller, maar hebben ook steeds meer behoefte aan het ontmoeten van nieuwe mensen. Het is een beleving. De horecaondernemer heeft de taak om te kijken hoe hij dit gaat invullen. Concepten moeten ook steeds sneller zijn, maar wel herkenbaar blijven voor de bezoekers.`
Bewuste keuze
Ook dj Jean ziet de noodzaak van creativiteit, geeft hij in het clubblad aan. "We gaan minimaal nog één keer per week uit en dan kiezen we heel bewust een feest uit. De clubs hebben het daardoor al moeilijk maar omdat er een breed aanbod van zomerfestivals is komt er een zware tijd aan."
"Ook de strand- en uitgaanscultuur is nog steeds booming, zodat het in de zomer extra lastig is om de clubs vol te krijgen."
Bron: Podiuminfo.
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Twitter-account Proost! Magazine & Horeca Entree.

