Branchenieuws

'Consument gaat weer omzet horeca stuwen'

De Nederlandse consument denkt weer aan geld uitgeven en dat zal een positief effect gaan hebben op de omzetten van de horeca. De mensen zijn namelijk minder negatief over hun eigen portemonnee en gaan daardoor meer uitgeven aan het out-of-homekanaal, waar de horeca onder valt.


Dat schrijft de LevensmiddelenKrant naar aanleiding van de BudgetBarometer van de ING Bank. "Het aantal mensen dat positief is over de toekomst is zelfs bijna even groot als het aantal mensen dat negatief is", aldus Charles Kalshoven, hoofdeconoom van ING Bank. De recessie heeft volgens hem mensen bewust gemaakt van hun financiële huishouding.

"Ze hebben flink gespaard en bezuinigd, maar inmiddels neemt de onzekerheid over werkloosheid af. De volgende stap is dat ze weer geld gaan uitgeven", zegt Kalshoven op LevensmiddelenKrant.nl.

Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier
.
Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree.