Branchenieuws

Culinaire glossy Sabor streeft hoog niveau na

Sabor is een nieuwe glossy die culinair Nederland een journalistieke injectie wil geven. Ze heeft 3 pijlers: wetenschap, inspiratie en genieten.

In Sabor staan lange achtergrondartikelen, interviews met internationale tastemakers en artistieke foodfoto’s. Oprichter Fermin Albert: "Ik hou veel van esthetiek en het stond voor mij dan ook vast dat de fotografie uitmuntend moest zijn."

"Door een verkennende en ruimdenkende blik over de grens te werpen, brengen wij een breed scala culinaire verhalen uit de hele wereld. Altijd geschreven op een intelligente en inspirerende manier. Kritisch en autonoom zijn, daar geloven wij in."

Hoofdpijlers
De inhoud van Sabor is gebaseerd op 3 hoofdpijlers: wetenschap (kennis), inspiratie (voeden van creativiteit) en genieten. Terugkerende thema’s zijn reizen en cultuur, voedingswetenschap en voedselpolitiek, bijzondere interviews met tastemakers die hun gastronomische kennis delen en artikelen die de geschiedenis en het gebruik van bepaalde ingrediënten beschrijven.

Albert: "Onze schrijfstijl verschilt erg met die van andere culinaire bladen in Nederland. Sabor schrijft in een geëngageerde, verhalende vorm en artikelen bevatten 2.000 tot soms 5.000 woorden."

Eerste nummer
In het eerste nummer van Sabor (zomer/herfst 2011) staat geitenvlees centraal. In een 29 pagina’s tellend dossier worden Nederlandse geitenboeren geportretteerd, seizoensrecepten gegeven en krijgen lezers een lesje geitenvlees en geitenkaas eten.

Verder een interview met François Geurds van het Rotterdamse restaurant Ivy.

Verschijning
Sabor verschijnt vanaf 2012 6 keer per jaar en is verkrijgbaar bij alle grote verkooppunten zoals AKO, BRUNA en Albert Heijn. SABOR kost 6,95 euro per nummer en telt gemiddeld 148 pagina’s.

Nummer 2 verschijnt op donderdag 8 december 2011 en is vanaf dan ook verkrijgbaar in België.

---
Facebook-pagina
Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.