Deli XL heeft haar eerste duurzaamheidsverslag gepubliceerd. De foodservicegroothandel wil koploper worden op het gebied van duurzaamheid.
Met het verslag informeert Deli XL haar klanten, leveranciers en medewerkers welke duurzame stappen ze zette in 2009 en gaat zetten de komende vijf jaar. Om koploper te worden op het gebied van duurzaamheid, stelt Deli XL zichzelf dan ook harde doelen, waarover zij regelmatig zal publiceren op de eigen website.
Kernwaarden
"Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) sluit naadloos aan bij onze missie: een gezonde onderneming voor medewerkers, klanten en maatschappij", zegt Erin Troost, programmamanager MVO bij Deli XL.
"Al enige tijd staan intern vijf kernwaarden centraal. In ons nieuwe mvo-beleid is iedere kernwaarde gekoppeld aan een mvo-thema met een bijbehorende ambitieuze doelstelling. Op die manier gaan we voor een goede balans tussen people, planet en profit."
Leidend
Dick Slootweg, algemeen directeur bij Deli XL: "We willen een leidende rol innemen als het gaat om mvo en tot de top tien van duurzame foodbedrijven horen in Nederland. Het onderwerp is voor ons dan ook geen hype of modegril, maar een strategische keuze die sinds 2007 een integraal onderdeel vormt van onze bedrijfsvoering."
"Met het duurzaamheidsverslag 2009 hopen wij onze klantrelaties te inspireren om zelf ook actief met het onderwerp aan de slag te gaan."
Doelstellingen
De mvo-thema’s en -doelstellingen van Deli XL zijn als volgt.
1. Resultaatgericht - op Klimaat en milieu
* In 2015 stoten we twintig procent minder CO2 uit per ton product ten opzichte van 2008.
* Ook zorgen we ervoor dat Deli XL in 2012 ISO 14001-gecertificeerd is.
2. Samenwerken - aan Gezondheid
* In 2015 zorgen we ervoor dat onze klanten met ons assortiment een honderd procent gezonde keuze kunnen aanbieden aan hun gasten.
* In 2015 is ons ziekteverzuim maximaal vier procent (conform Verbaannorm).
3. Verantwoordelijk - voor Gastvrijheid
* Ieder jaar voeren we tenminste drie aansprekende projecten uit die de binding tussen mensen vergroot. Hiervoor stellen wij mensen, middelen en onze ervaring van gastvrijheid beschikbaar.
4. Actief - in Ketenverantwoordelijkheid en duurzaam inkopen
* In 2015 vindt onze eigen inkoop volledig plaats bij duurzame leveranciers.
5. Passie - voor Food en service
* In 2013 is minstens negentig procent van onze klanten (zeer) tevreden over onze service en kwaliteit.
* In 2015 scoren we als onderneming minimaal een acht voor medewerkerstevredenheid.
Het verslag
Het duurzaamheidsverslag van Deli voldoet aan level C van het Global Reporting Initiative (GRI). Deze richtlijnen gelden als wereldwijde standaard voor duurzaamheidsrapportages en maken het mogelijk de prestaties van verschillende organisaties te vergelijken.
---
Horeca Entree heeft een nieuwe Twitter-account.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

