Het praktische horeca verkoopboek 'Ik verkoop wijn in de horeca' beleeft vandaag zijn derde druk. Daarmee is de totale oplage gestegen tot 15.000 exemplaren. Hiermee wordt duidelijk dat het boek in een grote behoefte voorziet binnen het horecaonderwijs.
De laagdrempelige invalshoek blijkt bij de wijnliefhebber aan te slaan. Meer dan de helft van het boek behandelt het ingewikkelde product wijn op een leesbare, praktische en zeer structurele wijze. Het blijkt niet gemakkelijk om na een eerste, snelle kennismaking de voorkeuren van de gast te weten te komen. Het uitzoeken van de geschikte wijn bij de gerechten is een vak apart, waarvoor in dit boek een belangrijke eerste stap wordt gezet.
Om jonge vakmensen enthousiast te maken voor wijn en voor een dienstverlenend beroep in de horeca is het praktijkhandboek bewust laagdrempelig gehouden. Door de frisse schrijfstijl en vormgeving maakt het boek op eigentijdse wijze de lezer vertrouwd met begrippen als gastgerichtheid, communicatie en het verkopen van wijn in de horeca. Ook wordt inzicht gegeven in de veelomvattende bedieningstaak gecombineerd met de opbouw van kennis van wijn en van wijn-spijs-combinaties. Daarvoor zit het boek vol krachtige beeldende teksten en ezelsbruggetjes, die op de werkvloer goed van pas komen. Omdat het boek ook aanslaat bij consumenten is het vanaf nu ook in de boekhandel verkrijgbaar.

