Douwe Egberts Café, dat retail en horeca combineert, wordt de komende jaren sterker in de markt gezet. De koffiebrander zoekt nieuwe locaties vooral in de top tien van grote steden in Nederland. Daarbij krijgen franchisenemers de voorkeur boven het openen van eigen locaties.
Dat zegt franchisemanager Alexander de Ronde Bresser in RetailTrends.
Uitdaging
Het Douwe Egberts Café telt momenteel 26 vestigingen, waarvan vijftien in eigen beheer en elf in handen van franchisenemers zijn. Alle locaties, behalve de vestiging in Amstelveen combineren retail en horeca, 'en dat levert een behoorlijke uitdaging op'.
"Je krijgt twee soorten publiek binnen", weet De Ronde Bresser. “De klant die een cadeautje zoekt of koffiebonen komt kopen en de gast die lekker wil ontspannen met een krantje en een espresso. Voor de één is het een inspirerende koffiewinkel, voor de ander een ontmoetingsplek waar je even ontsnapt aan de alledaagse drukte."
Bron : RetailTrends, via RetailNews.nl.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine

