Branchenieuws

Dranken Pakket Expo 2010 voor meer vakkennis

In Expo Houten is zondag 12 en maandag 13 september Dranken Pakket Expo 2010. Deze beurs staat vol met exposanten van wijnen, likeuren, andere 'spirits', speciaalbieren, accessoires en verpakkingen. Ook zijn er diverse workshops, masterclasses en demonstraties.


Die moeten bezoekers helpen hun vakkennis te actualiseren, waarmee ze zich doelgericht en interactief op diverse deelgebieden kunnen voorzien van informatie, die van belang is in de dagelijkse praktijk van de verkoop.

Hoofdlijnen
Zoals ieder jaar wordt een aantal productcategorieën uitgelicht in het randprogramma. Over de invulling wordt nog volop overleg gepleegd met deskundigen, maar van een aantal ideeën zijn de hoofdlijnen reeds bekend.

Dit zijn: het toenemende belang van speciaalbieren in het slijtersassortiment, 'booming bubbles' (het aanbod aan mousserende wijnen neemt nog steeds toe, maar niet alles is van goede kwaliteit), de comeback van Duitse wijnen in Nederland (met name de Riesling) en de steeds populairder wordende vodka.

Vakkennis
"Het economische klimaat is nog steeds wisselvallig en de nerveuze stemming op de beursvloer heeft zijn weerslag op de stemming op de winkelvloer", aldus de organisatie. "Voor de verkoop van margerijke dranken is meer dan ooit vakkennis vereist, niet alleen op het gebied van de productkwaliteit, maar ook in marketing."

"Geen plek in Nederland waar deze vakkennis zo snel en effectief geactualiseerd kan worden als de jaarlijkse Dranken Pakket Expo."

Foto: Kimberlee Kessler Design.


Proost! Magazine nu ook op Hyves!

Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier
.

Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree
.