Ondanks de economisch slechte tijden verwacht beursorganisator Promotion Projects op zondag 13 en maandag 14 september toch een succesvolle editie van de Dranken Pakket Expo te kunnen houden op de nieuwe, centraal in Nederland gelegen locatie, de Expo in Houten.
De beurs biedt een groot aanbod in alle sectoren van de branche in dranken, accessoires en aanverwante producten voor geschenkverpakkingen. Twee pijlers schragen sinds jaren de nationale drankenvakbeurs: een efficiënt concept van uniforme stands dat de kosten van deelname ook voor kleinere bedrijven behapbaar maakt en een productenaanbod dat alle segmenten van de markt bestrijkt.
Het programma van dit jaar omvat een keur aan wijnen uit vrijwel alle streken, gedistilleerd uit binnen- en buitenland, speciale bieren, drankenprimeurs, verpakkingsmaterialen en accessoires, van professioneel reliëf voorzien door demonstraties, workshops en proefsessies.
De beurs wil ondernemerschap stimuleren met nieuwe producten, speciale beursaanbiedingen en verkoopondersteunende acties voor het najaar, maar ook in samenwerkingsverbanden. Voorbeelden zijn proefsessies van diverse productgroepen op neutraal terrein, demonstraties van het mixen van cocktails en longdrinks met Nederlands gedistilleerd, een presentatie van Argentijnse wijnen, een gezamenlijke presentatie door de importeurs van Griekse wijnen, demonstraties van verpakkingsexposanten enzovoort.
Opvallende trends in het beursaanbod zijn ditmaal speciaalbieren, die een toenemend aandeel hebben in het assortiment van de drankenspeciaalzaak, en de belangstelling van verpakkingsspecialisten voor de beurs. Hun aanbod geeft een extra impuls aan de verkoop van feestelijke dranken in het najaarsseizoen.

