Branchenieuws

Duurzaamheid leeft onder Deli XL-klanten

Ruim driekwart van de bezoekers aan de Deli XL Foodservice Fair geeft aan zich met duurzame zaken bezig te houden.

Zestig procent van de bezoekers gaf aan dat ze dit actief doet en zeventien procent gaf aan er enigszins mee bezig te zijn. "Duurzaamheid blijkt dus inmiddels behoorlijk ingeburgerd voor de klanten van Deli XL", aldus een woordvoerder.

"Zij gaven vooral aan bij kruidenierswaren en AGF regelmatig te kiezen voor een duurzame versie."

Eigen smaak
De beurs voor de totale foodservicemarkt vond plaats van maandag 13 tot en met woensdag 15 september. Hij stond dit jaar volledig in het teken van 'de eigen smaak' van managers, ondernemers en koks.

MVO
De laatste beursdag richtte zich op maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Op die dag was er het MVO-seminar 'Het Ondernemen centraal'. Tijdens het seminar sprak trendwatcher Justien Marseille over de huidige en vooral toekomstige trends in duurzaamheid.

Ook vertelde Geert Burema, chef-kok bij Restaurant Merkelbach in Amsterdam, over eerlijkheid en aandacht in zijn keuken. Ten slotte speelde horecaondernemer Vincent Kroon van Viqh wijnbar in Haarlem open kaart over wat duurzaamheid hem als ondernemer nu daadwerkelijk brengt.

Speerpunt
De groothandel ziet duurzaam ondernemen als een belangrijk speerpunt in haar beleid en breidt haar huidige assortiment met inmiddels duizend verantwoorde producten continue uit.

Wel lieten beursbezoekers weten dat ze graag nog betere informatievoorziening willen over duurzame producten en alternatieven. Deli XL onderkent het belang van dit punt en zal deze informatie steeds vaker via haar website en in de webwinkel beschikbaar maken.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.