Branchenieuws

Duurzaamheidscriteria Fairtrade Restaurantweek

De organisatie van de Fairtrade Restaurantweek wil volgend jaar meer(dere) duurzaamheidscriteria aan restaurants gaan stellen.

Aan de tweede editie van de Fairtrade Restaurantweek, van maandag 25 tot en met zondag 31 oktober, deden ongeveer honderdzestig restaurants mee. Ze is een initiatief van Puur! uit eten, de culinaire gids over duurzaamheid, en Stichting Max Havelaar, verantwoordelijk voor het Fairtrade-keurmerk.

Criteria
Op dit moment verkent de organisatie de mogelijkheden om in 2011 de campagne te verbreden met meerdere duurzaamheidscriteria, waaronder het stimuleren van biologische (streek-)producten en duurzame vis.

Dit sluit aan bij de filosofie van Puur! uit eten, dat zich richt op verbreding van duurzaamheid in de horeca aan de hand van de pijlers biologische (streek)producten, duurzame vis en fairtrade.

"De restauranthouder kan met deze combinatie een optimaal puur en smaakvol menu samenstellen en van positieve communicatie genieten."

Succes
De organisatie bestempelt de Fairtrade Restaurantweek 2010 als een succes. Een citaat van een deelnemende restauranthouder: "Gefeliciteerd met het succes. Wij hebben een hele leuke week gehad en positieve reacties in ons restaurant. Wij doen volgend jaar graag weer mee."

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.