Branchenieuws

Duurzame vis-campagne voor restaurants

Unilever Foodsolutions en Sligro houden deze zomer de campagne 'De smaak van duurzame vis' voor restaurants.

Restaurants worden dan door middel van een brochure en instore-recepten geïnspireerd om visgerechten te bereiden voor hun gasten met vissoorten die op de juiste manier gevangen zijn en passen in het seizoen.

Variatie

"In Nederland zien we steeds meer vis op de kaart", aldus een woordvoerder. "Dat is goed om te zien, want vis is lekker en gezond en zorgt zo ook voor een breder aanbod aan gerechten. Zalm, scampi en tong hebben vaak oude topscoorders als schnitzel en biefstuk op de kaart vervangen."

"Maar chefs durven nog niet veel te experimenteren met vis: er zit helaas weinig variatie in het aanbod aan hun gasten.

Brochure
Om de chef op weg te helpen om een mooi gerecht van de duurzame vis te maken hebben de twee bedrijven een brochure ontwikkeld. Hierin treft de chef recepten en tips aan om duurzame vissoorten te bereiden. Er is ook gedacht aan 'vergeten' vissoorten zoals schelvis, makreel en snoekbaars.

Of vissoorten uit ongerepte gebieden zoals koolvis en sockeye-zalm uit Alaska.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.