Branchenieuws

Duvel presenteert mooie halfjaarcijfers

Het beursgenoteerde Duvel Moortgat heeft haar omzet in het eerste halfjaar van 2009 zien stijgen met 11,4 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2008. De winst is met 41,1 procent gestegen tot 6,8 miljoen euro.

Alle merken van Duvel Moortgat gaan erop vooruit. Tot de belangrijkste behoren Duvel zelf, het sterke blonde bier, het abdijbier Maredsous en de Chouffe-bieren. Ook realiseert de brouwerij in alle markten waar zij actief is, een hogere omzet.

Het aandeel van de buitenlandse activiteiten in de totale omzet van het eerste halfjaar is gestegen naar 45,1 procent, tegenover 42,4 procent in dezelfde periode van 2008. De omzet in België groeit met 6,2 procent. Dit is volgens de brouwerij te verklaren door het feit dat alle merken van de groep het beter doen op de Belgische markt, zowel in de horeca als in de supermarkten.

De verkoop in Nederland neemt toe met 34,8 procent. In het eerste semester werden de initiatieven naar de horeca en de supermarkten toe opgedreven. Dit vertaalde zich onder meer in een versterking van het commercieel team.