Branchenieuws

E-tjes Heineken verdienen met Foursquare

Consumenten die via Foursquare inchecken bij één van de ruim duizend kroegen, eetcafés, clubs en poppodia waar Heineken op de tap staat, krijgen voortaan gratis ook de zogeheten Heineken e-tjes. Deze zijn onderdeel van het e-spaarprogramma op Heineken.nl.


Een gebruiker die incheckt op een Heineken-locatie verdient tien e-tjes. De Heineken-locaties zijn te herkennen aan het Foursquare-logo in de Kroegzoeker op Heineken.nl.

Koppelen
Deze e-tjes kunnen vervolgens besteed worden aan e-aanbiedingen en producten op Heineken.nl. Een gebruiker heeft alleen een Foursquare- en een Heineken.nl-profiel nodig. Door deze aan elkaar te koppelen verdient hij direct vijftig e-tjes en kan er begonnen worden met sparen.

Als vijf vrienden ook hun profiel aan Foursquare koppelen, krijg de gebruiker ook eenmalig vijftig e-tjes.

Passend
Volgens Ralph Rijks, marketingmanager Heineken, past de Foursquare-app perfect bij de uitgangspunten van Heineken's e-spaarprogramma. "Wij willen Heineken-fans een bijzondere ervaring bieden als ze met elkaar uitgaan. Met e-tjes kunnen ze toegang krijgen tot bijvoorbeeld feesten en meet & greets die voor anderen niet of moeilijk bereikbaar zijn."

"Foursquare biedt dan de mogelijkheid om elkaar op een eenvoudige, mobiele manier te laten weten waar je uithangt."


Hyves-account
Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine