Branchenieuws

Eerste poonweekend horeca Scheveningen succes

In de Scheveningse haven vond van vrijdag 17 tot en met zondag 19 september het eerste 'Weekend van de Poon' plaats.

Ondanks het tegenvallende weer trok het culinaire evenement extra gasten naar de achttien deelnemende restaurants en viswinkels. De bedrijven serveerden deze drie dagen een speciaal samengesteld poonmenu.

Op de zaterdag vond een muzikaal aperitief plaats in samenwerking met radiozender 100%NL en zanger Tim Douwsma.

Initiatief
Het 'Weekend van de Poon' is een initiatief van Stichting Marketing Scheveningen en United Fish Auctions. Enerzijds om meer bezoekers naar de Scheveningse Haven te trekken en anderzijds om de consument kennis te laten maken met de vissoort.

In het voorjaar keert dit concept terug met een andere vissoort die een weekend lang onder de aandacht wordt gebracht.

Afbeelding
Op de afbeelding van links naar rechts: Johan van Nieuwenhuizen (directeur United Fish Auctions), Bas Koppenol (chef-kok Mero Visrestaurant), Erwin Bruijn (bestuurslid Stichting Marketing Scheveningen) Foto: Laura Oldenbroek, 7L Photography.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.