Hertog Jan is genomineerd voor een Effie Award, de belangrijkste Nederlandse communicatieprijs, die op 17 juni 2009 wordt uitgereikt door de Bond van Adverteerders (BVA) en Vereniging Communicatieadviesbureaus (VEA).
“Hertog Jan voert sinds 2003 in samenwerking met bureau &KoenseSeverein een duurzame en consistente marketingcampagne”, zegt marketingmanager Léon Broer van Anheuser-Busch InBev, de brouwerijgroep waartoe Hertog Jan behoort. “De uitdaging was om het relatief kleine, maar geliefde premium biermerk Hertog Jan fors te laten groeien in een verdringingsmarkt, zonder concessies te doen aan de prijspositionering. We zijn daarin geslaagd, waarbij de communicatie rond het merk Hertog Jan een essentiële rol heeft gespeeld.”
“Sinds het begin van de campagne onder het motto ‘hoogstpersoonlijk gebrouwen’ ligt de focus op het ambachtelijk brouwen van onze bieren, waarbij passie en vakmanschap hoog in het vaandel staan. Dit is vertaald en verpersoonlijkt naar onze brouwmeester Gerard van den Broek (foto) en zijn team, die in de Hertog Jan brouwerij in Arcen hoogstpersoonlijk de bijzondere bieren van Hertog Jan brouwen. De authenticiteit, de passie en het vakmanschap, vormen steeds de rode draad. Door op eenduidige en consistente wijze vast te houden aan dit verhaal, met de focus op het product bier in plaats van lifestyle, hebben we het merk Hertog Jan een duidelijk gezicht én ziel gegeven.”

