Het relatief nieuwe concept BurgerBar wil achtereenvolgens Amsterdam, Nederland en Europa veroveren.
Dat schrijft Out.of.Home Shops. De hamburgerketen opende in 2007 in de Kolkstraat van Amsterdam en heeft sinds december vorig jaar een tweede pand aan de Reguliersbreestraat.
Gezond
"We hadden het idee om een restaurant te beginnen met gezonde, hoogwaardige hamburgers", vertelt manager Avital Wagschal. Yuval Alkobi, één van de eigenaren: "We bieden gasten de mogelijkheid om zelf hun eigen hamburger te creëren. Zo hebben we drie soorten brood en gebruiken we kwaliteitsvlees uit Japan, Amerika en Ierland."
"Daarbij kan men kiezen uit verschillende dagverse toevoegingen om het broodje compleet te maken."
Vegetarisch
Om ook vegetariërs tegemoet te komen staat er sinds twee maanden de Portobello Burger op het menu. "Een smaakvolle burger met verschillende groenten en kaas naar keuze: blauwe-, geiten- of cheddarkaas", aldus Wagschal.
Burgermeester
Het concept van gezonde hamburgers is niet geheel nieuw in de hoofdstad. Hamburgerketen Burgermeester opende reeds in 2006 haar deuren en mikt eveneens op waarden als kwaliteit en gezond.
"Ik heb veel respect voor wat zij doen en ga zelfs regelmatig bij ze eten", verklapt Alkobi. Hij ziet echter wel degelijk verschil tussen beide hamburgerketens.
Klassiek
"Wij gaan voor een klassieke hamburger. Zij hebben naast hamburgers ook kipburgers, lamsburgers en veel verschillende vegetarische burgers. Bovendien hanteren zij een vastgelegde menukaart."
Marketing
Om verder te groeien aan bekendheid is BurgerBar van plan om de komende tijd marketing in te zetten om meer gasten aan zich te binden. Die groei van de gastentrouw is de eerste aanzet tot een uitbreiding naar meer filialen.
Alkobi: "We willen stap voor stap doorgroeien in Amsterdam, Nederland en zelfs Europa".
Bron: Out.of.Home Shops.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

