HMSHost, dat de horeca op Schiphol bestiert, draait dit weekeinde op volle toeren om de massale toestroom van vakantiegangers te verwerken.
Dat schrijft Nu.nl. Zo heeft HMSHost ruimere openingstijden ingevoerd en extra personeel aangetrokken om de piek in het vakantieverkeer op te vangen.
Openingstijden
"Vanwege de drukte gaan we extra vroeg open en later dicht. Er zijn natuurlijk ook altijd horecalocaties 24 uur per dag open, zowel voor als na de paspoortcontrole", aldus een woordvoerder van HMSHost.
Om lange rijen te voorkomen zet het horecabedrijf extra keuken- en bedieningspersoneel in.
Gastvrijheid
"We beschikken over een groot bestand flexwerkers en vakantiekrachten. Die hebben allemaal een gastvrijheidstraining afgerond om vakantiegangers, die een andere benadering vergen dan zakenreizigers, zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn."
Volgens de woordvoerster is de zomerperiode ondanks de drukte wel speciaal voor het horecapersoneel.
Positief gevoel
"In de zomer zijn er meer vakantiegangers. Die hebben er zin in en nemen een positief gevoel mee naar de luchthaven. Ze hebben ook minder haast en nemen uitgebreid de tijd voor een kop koffie of een diner. Dat maakt het voor ons vaak een leuke periode om te werken."
"Dit brengt een positieve sfeer met zich mee, heel anders dan bijvoorbeeld de drukte op Schiphol die recent ontstond als gevolg van de aswolk en het vliegverbod."
Drukte
Schiphol beleeft zaterdag met iets meer dan honderdvijftigduizend passagiers voor de derde maal op rij één van de drukste weekeinden van het jaar.
Het is al het derde weekeinde op rij dat het extra druk is op Schiphol door de vakantieperiode.
Goed voorbereid
De drukste dag was dit jaar vrijdag 16 juli met honderdzestigduizend passagiers. Volgens de woordvoerder is tot nu toe alles goed gegaan.
"We zijn goed voorbereid en we hebben de afgelopen twee weekeinden de zomerperiode al mogen ervaren."
Bron: Nu.nl.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

